Tim benut zijn doorgroeimogelijkheden bij PEAK-IT optimaal!

Tim benut zijn doorgroeimogelijkheden bij PEAK-IT optimaal!

Mijn naam is Tim de Groot, ik ben 23 jaar en ik ben direct na mijn MBO opleiding ICT Beheer begonnen als IT professional bij PEAK-IT. Inmiddels ben ik hier ruim twee jaar werkzaam en ik vertel je graag hoe mijn carrière zich tot nu toe heeft ontwikkeld en ik geef je een voorbeeld van de doorgroeimogelijkheden bij PEAK-IT!

Tijdens mijn studie heb ik door middel van verschillende stages al ervaring opgedaan. Bij mijn laatste stage mocht ik zelfs in de zomer langer blijven werken. Uiteindelijk ging ik toch op zoek naar een andere werkgever. Ik dacht ineens aan PEAK-IT. Net voordat ik ging afstuderen, kreeg ik via mijn loopbaanbegeleider op school het bericht dat dit ICT bedrijf op zoek was naar ICT’ers. Omdat ik toen nog goed zat bij mijn voormalig stage-adres, was ik hier niet direct op ingegaan. Maar nu zocht ik een nieuwe uitdaging!

Na een leuk telefoongesprek met één van de Recruiters, werd ik uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek op het kantoor in Naarden. Ik kreeg een lekkere bak koffie en maakte ook direct kennis met een Accountmanager. Ze kwamen heel snel met een mooi voorstel. Hier ben ik direct op ingegaan en ik kon gelijk starten!

In twee jaar tijd ontwikkelt Tim zich razendsnel tot ervaren ICT’er!

Bij PEAK-IT werk je doorgaans voor de serviceline Deta+, waar je op kort- of langlopende projecten ervaring opdoet bij verschillende opdrachtgevers. Het is ook mogelijk om intern, dus bij PEAK-IT zelf, op de Servicedesk te werken. Hier worden, naast de eindgebruikers van PEAK-IT, de externe klanten ondersteund die hun support en/of beheer naar PEAK-IT hebben geoutsourcet.

Toen ik eenmaal bij PEAK-IT in dienst was, begon ik met een aantal kortdurende projecten bij klanten. Al snel bleek dat ik een mooie stap kon maken naar een langdurige opdracht. Ik kon aan de slag bij Capgemini – een grote organisatie die support levert aan enorm veel klanten – daar ondersteunde ik medewerkers op IT-vlak. Ik zat meteen helemaal op mijn plek, met gezellige collega’s en een team waar ik op kon vertrouwen. Na 9 maanden kreeg ik zelfs de kans om door te groeien als Senior! Ik was het eerste aanspreekpunt voor collega’s en de schakel tussen de oplosgroepen.

Gedurende dit project, werden er op het hoofdkantoor van PEAK-IT in Naarden ook cursussen georganiseerd. Denk hierbij bijvoorbeeld aan HDI en ITIL. Tijdens zo’n cursus liep ik de manager van de interne Servicedesk bij PEAK-IT tegen het lijf. Na het uitwisselen van ervaringen gaf hij aan dat hij mij graag aan zijn team wilde toevoegen. Ondertussen zat ik bijna anderhalf jaar op een heel leerzaam project, maar toch was ik toe aan iets nieuws. Ik heb dit bij mijn Fieldmanager aangegeven en zij heeft dit toen meteen opgepakt. Al snel kreeg ik te horen dat ik de stap kon maken naar de interne Servicedesk van PEAK-IT!

“Ik zit regelmatig bij de klant op locatie om daar ondersteuning te geven”

Ik zit nu bijna een jaar op de Servicedesk bij PEAK-IT en ik heb het enorm naar mijn zin. Dagelijks heb ik goed contact met zowel klanten als collega’s. We werken er samen aan om incidenten en changes te verwerken. Ook tijdens grote projecten bij klanten worden we ingezet als kennisbaken. Zo zit ik nog regelmatig bij de klant op locatie om daar ondersteuning te geven.

Het is heel gaaf dat je hier écht jouw ambities waar kunt maken. Er heerst een open sfeer en er zijn veel doorgroeimogelijkheden bij PEAK-IT, doordat je onbeperkt certificaten kunt behalen en doordat er echt naar je wordt geluisterd.

Word jij Tim’s nieuwe collega? Lees hier alles over de doorgroeimogelijkheden en het carrièrepad.